17 stycznia 2016

Top Lista Książek 2015 roku


Zaskakująca perspektywa



"Minęły trzy lata od tragicznego wypadku, który na zawsze zmienił życie Mii. Chociaż dziewczyna straciła rodziców i młodszego brata, postanowiła żyć dalej. Obudziła się ze śpiączki… ale zniknęła z życia Adama.

Teraz żyją osobno po dwóch stronach Ameryki – Mia jako wschodząca gwiazda wśród wiolonczelistek, Adam jako rockman, idol nastolatek i obiekt zainteresowania tabloidów. Pewnego dnia los daje im drugą szansę…


Przemierzając ulice Nowego Jorku, miasta, które stało się nowym domem Mii, wyruszą w podróż w przeszłość. Czy uda im się odnaleźć miłość? Czy Mię i Adama czeka wspólna przyszłość?"

Dobry, polski kryminał





"Ktoś musi zginąć, żeby o tej książce zrobiło się głośno…

W świecie w którym wszystko jest na sprzedaż, skrajne i drastyczne posunięcia marketingowe nie dziwią już nikogo. Ale czy ktokolwiek zdecydowałby się na zabójstwo, aby wypromować nową książkę?
Wiktoria Moreau to królowa kryminału, która w przeddzień wyczekiwanej przez miliony czytelników premiery najnowszej książki, zostaje posądzona o zniesławienie. Zamiast cieszyć się ze spotkań z wielbicielami, uczestniczy w procesie sądowym i policyjnym śledztwie w sprawie serii morderstw popełnianych według fabuły powieści jednego z jej największych konkurentów."

Nie do końca znana



"Potężne tsunami pustoszy wybrzeże Stanów Zjednoczonych. Nad krajem przetaczają się straszliwe burze, a ze zniszczonego ośrodka wojskowego wydostaje się tajemnicza broń chemiczna. Sześcioro licealistów, dwójka gimnazjalistów i szóstka mniejszych dzieci po wypadku w drodze do szkoły chroni się w supermarkecie.


Wielki sklep szybko staje się jednak zarówno ich schronieniem, jak i więzieniem. Grupka zdanych na siebie, przerażonych, odciętych od świata dzieciaków zaczyna tworzyć małą społeczność: organizują sobie życie, dzielą obowiązki, starsi opiekują się młodszymi, ale też ujawniają się szkolne sympatie, antypatie i skrywane dotąd uczucia, wyłaniają się naturalni przywódcy i ci, którzy chcą skorzystać z sytuacji i trochę się zabawić…"

Prosto w serce



"Głównym bohaterem jest dziesięcioletni Oskar, u którego zdiagnozowano białaczkę. Chłopiec ma przed sobą jedynie dwanaście dni życia... Gdy lekarze bezradnie rozkładają ręce, a rodzice nie potrafią nawiązać z chłopcem kontaktu ani oswoić się z myślą o jego nieuniknionym odejściu, zjawia się tajemnicza ciocia Róża. Jej niezwykły pomysł umożliwi Oskarowi i jego rodzicom pogodzenie się ze śmiercią.


„Oskar i pani Róża” to opowieść o śmierci. Tej najtrudniejszej, niewytłumaczalnej i najbardziej smutnej, bo dotyczącej małego dziecka. "

Miłość od drugiego spojrzenia...



"Nastoletni Quentin Jacobsen spędza czas na adorowaniu z oddali żądnej przygód, zachwycającej Margo Roth Spiegelman. Więc kiedy pewnej nocy niegrzeczna Margo uchyla okno i zakamuflowana jak ninja, wkracza na powrót w jego życie, wzywając go do udziału w tajemniczej i misternie zaplanowanej przez siebie kampanii odwetowej, Quentin oczywiście podąża za dziewczyną."

...to pierwsze spojrzenie.



"Hazel choruje na raka i mimo cudownej terapii dającej perspektywę kilku lat więcej, wydaje się, że ostatni rozdział jej życia został spisany już podczas stawiania diagnozy. Lecz gdy na spotkaniu grupy wsparcia bohaterka powieści poznaje niezwykłego młodzieńca Augustusa Watersa, następuje nagły zwrot akcji i okazuje się, że jej historia być może zostanie napisana całkowicie na nowo. 



Wnikliwa, odważna, humorystyczna i ostra książka to najambitniejsza i najbardziej wzruszająca powieść Johna Greena, zdobywcy wielu nagród literackich. Autor w błyskotliwy sposób zgłębia ekscytującą, zabawną, a równocześnie tragiczną kwestię życia i miłości."


ZACHWYCAJĄCA W KAŻDYM CALU!



"Powieść koncentruje się relacjach czarnoskórych kobiet służących w domach białych rodzina na południu Stanów Zjednoczonych w latach 60. XX wieku. Jednak pod warstwą tematyki rasistowskiej autorka ukryła pokłady uniwersalnych rozważań nie tylko o istocie człowieczeństwa i tolerancji, lecz przede wszystkim o zmaganiu się ze stereotypami, o przezwyciężaniu strachu, o ograniczeniach, którym wszyscy podlegamy i które pragniemy znieść. I wreszcie o przyjaźni i solidarności, których siła potrafi zdziałać cuda. Służące to świetnie napisana książka o zaskakująco wyzwalającej mocy!"

NAJWSPANIALSZA, DOKŁADNIE W MOIM STYLU!




"Jude


Czasem nawet najpiękniejszy świat, w którym wschody słońca trwają cały czas, nie może wynagrodzić doznanych krzywd.


Pełna energii buntowniczka zabiegająca o uwagę matki. Samotna i skrycie romantyczna. Podjęła wiele złych decyzji, których skutki musi ponieść.


Kiedyś brat bliźniak był jej najlepszym przyjacielem...


Noah


Czasem pragniesz czegoś tak bardzo, że jesteś gotów oddać za to cały świat. Nawet słońce.


Noah jest nieśmiały i delikatny. Skonfliktowany z ojcem, silnie związany z matką. Zakochany w sztuce. Marzy o tym, żeby zostać artystą. Jednak staje się kimś, kim nigdy nie chciał być. 



Kiedyś on i Jude, jego siostra bliźniaczka, byli nierozłączni…"

***


Tak prezentuje się moja lista najlepszych książek 2015 roku. Długo męczyłam się z tym postem. Próbowałam pisać krótkie recenzje do każdej, ale wtedy musiałabym zaczynać już zestawienie na 2016 :D Jeśli chcielibyście recenzje którejś powyższej książki dawajcie znać w komentarzach. Piszcie także o waszych papierowych mistrzach 2015 roku!


Do następnego wpisu

Miss Grayhall
(W tym poście zostały wykorzystane nie moje grafiki)

6 komentarzy:

  1. W piątek oglądałam tą pierwszą część ,,Wróć, jeśli pamiętasz''. Super film! ,,Gwiaz naszych wina'' genialne. Jak to czytałam to tak płakałam. ,,Papierowe miasta'' chcę dopiero przeczytać. Fajny post i ładny wygląd bloga :) Pozdrawiam :)

    http://mylittleworld-paulablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy Gnw nie mogłam się uspokoić, chyba tak źle to jeszcze nie było. "Zostań, jeśli kochasz" to jedna z moich ulubionych książek, w ciągu roku czytałam ją chyba z 3 razy, także serdecznie polecam i dziękuje za komentarz!

      Usuń
  2. zapraszam na bloga. :D http://life-by-alexandra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie się składa, bo wszystkie spośród tych książek czytałam albo stoją dalej cierpliwie w kolejce. "Służące" ♥ Moja wielka miłość, którą poznałam dzięki Tobie, danke szynka bardzo ^^ "Oddam ci słońce" - książka, którą brutalnie coś mi przerwało, a potem jakoś nie mogłam się do niej zebrać... Oczywiście "GNW" również jest miłością mojego życia. Jeśli jest osoba, która przeczytała tą książkę, a jej nie kocha, może się spodziewać, że niebawem go odwiedzę, na pewno będzie BARDZO miło. "Papierowe miasta" jak dla mnie dowiodły, że wujek Green ma mnóstwo pomysłów w swojej zielonej głowie i nie mogę się doczekać przeczytania reszty jego dzieł, w celu sprawdzenia, co jeszcze wymyślił (albo raczej czego nie wymyślił).
    Co do mojej listy (podam troszkę skróconą, żeby nie zanudzać :D)
    - "Złodziejka Książek", która nie jest książką roku, TO JEST KSIĄŻKA ŻYCIA
    - "Szklany Tron" = genialny wstęp do genialnej serii genialnej autorki
    - "Quo Vadis". Tak, dokładnie :D Urzekł mnie ten niesamowity klimat starożytnego Rzymu; mogę jednak w końcu przyznać, że Sienkiewicz zasłużył sobie na tego Nobla (po przeczytaniu "Krzyżaków" byłam innego zdania). Niesamowicie napisane.

    To by było na tyle :)
    P.S. świetny wygląd bloga, PISZ POST Z KONCERTU!!! Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam stąd "Gwiazd naszych wina" i "Wróć jeśli pamiętaj". Zachęciłaś mnie "Służącymi" - musze przeczytać to w najbliższym czasie, bo jestem oczarowana samym opisem, a co dopiero może zdziałać książka, haha :)
    Poleciłaś tu dwie książki Johna Greena, więc ja pragnę Ci polecić (o ile jeszcze nie czytałaś) moim zdaniem jego najlepszą książkę, mianowicie "Szukając Alaski".
    Przyjemny wygląd bloga, świetny post, podoba mi się :D
    zapraszam do siebie
    andszei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! "Szukając Alaski" doczytałam do połowy, chyba nie byłam wtedy gotowa na tę książkę, ale chętnie po nią sięgnę (jeszcze raz). "Służące" to na prawdę genialna książka, dająca wiele do myślenia, także CHWYTAĆ!

      Usuń