25 listopada 2016

LBA #2

Znane już chyba każdemu blogerowi LBA. Zostałam nominowana przez Nuki, której bloga serdecznie polecam. 

1. Jakiej książki nie pozbyłbyś się za nic w świecie ze swojej półki?

Myślę, że byłaby to "Alicja w Krainie Czarów" z wydania Barnes and Nobles. Ta wspaniała książka zachwyci nawet najbardziej wymagające okładkowe sroki.  Drugą taką pozycją, ze względów sentymentalnych byłoby „Zostań, jeśli kochasz” Gayle Forman. Jestem okropnie przywiązana i do historii, i do mojej polskiej wersji (posiadam również angielską, w mniej dostępnym wydaniu).

2. Jak pokonujesz nudę, jadąc autobusem/tramwajem?

Słucham muzyki. Od jakiegoś czasu rzadko się zdarza abym czytała w trakcie jazdy. Kocham natomiast włączać ulubioną playlistę na Spotify i marzyć o przedłużeniu tej chwili odpoczynku, bez nauki. 

3. Ulubiona/znienawidzona ekranizacja?

Dobra, zastanawiałam się trochę nad tym pytaniem, no wiecie "Harry Potter", "Zmierzch", "Igrzyska Śmierci", "Seria Niefortunnych Zdarzeń"... Co wybrać?! Odpowiedź dostałam w sobotę. "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" podbiły moje serce i chociażby chwilowo rozwaliły konkurencję na łopatki. No, bo proszę was, główną postać gra mój ulubiony aktor. (Do tego jest z Hufflepuffu <3)


4. Jaką cechę charakteru chciałbyś posiadać?

W sumie to odpowiada mi mój zestaw cech. Ktoś zrobił niezłą robotę tam na górze. Może czasem chciałabym być większym ekstrawertykiem. Czerpanie energii ze spędzania czasu z ludźmi? Brzmi jak koniec z moimi po szkolnymi drzemkami.

5. Jakich książek unikasz?

Czy jakichś unikam? Sama nie wiem, na pewno nie robię tego świadomie. Po prostu jeśli opis jakiejś mnie zaciekawi lub zostanie mi polecona to już mi wystarcza.
***
Po przemyśleniu, unikam książek ze skomplikowaną budową zdań i „wielebną poprawnością”, chyba, że chodzi o klasyki, gdzie inny styl pisania od współczesnego jest rzeczą oczywistą i nadającą klimatu. Ale w innym wypadku sio z mojej półki!

6. Pierwsza rzecz, którą robisz po wstaniu rano to..?

Myję zęby. Tak, to tyle. Nie spodziewajcie się poradnika „Jak utrzymuję moje zęby w dobrej kondycji?”, nie polecę żadnych „produktów miesiąca”, sorki, nie ten blog ;)

7. Czy ostatnimi czasy siedzi ci w głowie jakaś piosenka? Jak tak to jaka?

Oprócz wspaniałego hymnu mojej szkoły, nieodłącznego od ponad roku „Sto lat” (możecie mnie usłyszeć nawet w tramwaju), od paru dni wkroczyłam na etap piosenek świątecznych. Tak moi mili, już niedługo święta, a co za tym idzie, specjalna playlista. 
***
Update. Piosenka na dziś, której się nie pozbędziecie:

8. Jak spędziłbyś swoje wymarzone urodziny?

Szczerze, to nie jestem fanką planowania wymarzonych chwil. Jeśli takowe nadejdą, muszą mieć w sobie pierwiastek niepewności i zaskoczenia. Dlatego przyjmuję to, co będzie. W dniu moich urodzin, które zbliżają się wielkimi krokami, poinformuję was, czy były to te "wymarzone urodziny".

9. Ile waży najcięższa książka w twojej biblioteczce?

Gdybym była w posiadaniu działającej wagi, na pewno odpowiedziałabym na to pytanie.

10. Bałagan VS porządek?

Jeszcze parę miesięcy temu odpowiedziałabym bałagan. Mimo iż w tej chwili moje biurko nie należy do najczystszych, doceniam to, że udaje mi się robić w ciągu tygodnia mniejszy chlew niż wcześniej, oszczędzając przez to pół weekendu. Zaczynam lepiej czuć się w czystym otoczeniu. Czy ja dorastam?

11. Czego nowego się dziś nauczyłeś?

Słowa „nabywa” i „nazywa” leżą bardzo blisko siebie, a ich pomyłka może być zgubna. Na przykład, gdy na kartkówce z wiedzy o społeczeństwie odpowiesz na pytanie „Jak nazywa się obywatelstwo polskie?„ „Polak”. Pozdrawiam moją inteligentną, kochaną klasę.


*** 
A może wy posiadacie ciekawe odpowiedzi na powyższe pytania? Koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach. Jak zwykle u mnie nominację dostaje każdy, kto tylko chce. Proszę jedynie o oznaczenie mnie w poście i podesłanie linku. Moje pytania:

1. Dlaczego zacząłeś pisać?
2. Co robisz, aby wstać wcześnie rano?
3. Wypożyczanie czy kupowanie książek, dlaczego?
4. Jakiego nauczyciela zapamiętasz na zawsze? 
5. Czy muzyka jest ważna w twoim życiu?
6. Jakiego jesteś koloru?
7. Najśmieszniejsza rodzinna sytuacja?
8. O jakim prezencie zawsze marzyłeś/marzysz na święta?
9. Marvel czy DC?
10. Co sądzisz o kreskówkach?
11. Jakiś miły akcent na zakończenie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz