24 stycznia 2017

Tablet graficzny moją nową miłością


               Uwielbiam rysować. Jednym z moich planów na, już nie taką daleką, przyszłość są studia grafiki lub animacji. Od ładnych paru lat marzyłam o dobrych kredkach, markerach i ołówkach. Jak na  profesjonalną fangirl przystało lubuję się w fanartach, mam ich multum. Te najlepsze zwykle są tworzone przy pomocy tabletów graficznych. Zawsze zazdrościłam zdolności i przyrządów autorom tych dzieł, aż do ostatnich wakacji, kiedy powiedziałam sobie: "Hej, ty też możesz tworzyć jak oni."


               Mój Wacom Intuos Pro S dostałam na urodziny w grudniu. Od razu wzięłam się do instalacji. Program graficzny? Zostałam przy szkolnym GIMPie, który po synchronizacji z tabletem staje się bardzo przydatną i wystarczającą dla amatora zabawką. Do wszystkiego trzeba się przyzwyczaić. Na początku samo trzymanie piórka było trudne. Z czasem wszystko obsługuje się coraz sprawniej. Nauka kliknięcia w punkt i zrobienia prostej kreski zajęła mi dzień. Dla ciekawskich, oto mój pierwszy PRZERYSOWANY rysunek:

( po lewej) moje odtworzenie (po prawej) oryginał 

               Wszelkie opcje typu dostosowanie nacisku, ustawienia przycisków znajdują się w jednym miejscu i można je łatwo zmieniać. W razie problemów wujek Google wkracza z pomocom, szczególnie przy tak popularnym tablecie jak Wacom. Szczerze, nie używam przycisków znajdujących się po lewej stronie panelu. Nie były mi dotąd potrzebne. Będę jeszcze próbować z nimi pracować, ale na razie nie ma takiej potrzeby.

Art zrobiony przeze mnie, wszelkie prawa zastrzeżone
               
               Oczywiście samo posiadanie takiej zabawki nie czyni nas mistrzami rysowania. Jestem jeszcze daleko od poziomu, na którym chciałabym być, ale cały czas trenuję! Uczę się perspektywy, rysowania pojedynczych części ciała, proporcji, przenoszenia prawdziwych rzeczy na papier oraz stylu „kreskówki”. Robię postępy i to mnie cieszy, bo w końcu jak to powiedział Harry:

Harry Potter i Zakon Feniksa

💜💜💜BONUS💜💜💜

Draw The Squad Challenge - Hogwart AU
Prezent świąteczny dla mojej przyjaciólki :)

1 komentarz:

  1. Yaaaay, nowy post!! ♥
    Całkowicie się na tym nie znam, ale uważam, że w ciągu tych niecałych dwóch miesięcy użytkowania tabletu graficznego zrobiłaś ogroomny postęp. Zawsze podziwiałam osoby, które w taki sposób rysują i zawsze takie rysunki mi się bardzo podobały. Gratuluję progresu i życzę dalszych sukcesów!!

    OdpowiedzUsuń